Musik im transatlantischen Sklavenhandel. Der Einfluss von Musik auf das Gemeinschaftsgefühl versklavter Personen
DOI:
https://doi.org/10.15203/historia.scribere.17.730Schlagwörter:
Proseminar-Arbeit, Neuzeit, Musik, Sklaverei, AmerikaAbstract
Music in the Transatlantic Slave Trade. The Influence of Music on Enslaved People’s Sense of Community
The following paper examines the impact that music had on enslaved people’s sense of community in the context of the transatlantic slave trade. Based on various academic papers and books as well as one autobiography published by a former slave and a travel report by a British author, this paper infers that enslaved people either voluntarily utilized music in various contexts, or they were coerced to do so on request of their slave holders. However, the latter hardly affects the fact that music positively influenced the enslaved people’s sense of belonging to the group.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2025 historia.scribere

Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International.
Die Einreicher_innen erklären sich mit Einreichen der Beiträge mit den Copyright-Bedingungen von historia.scribere, d. h. mit der Online-Publikation ihrer Arbeiten, einverstanden.Diese Beiträge werden im sog. Gold Open Access publiziert und sind unter der Creative Commons-Lizenz (CC BY-NC-SA 3.0 AT) lizenziert.